Μάχη κορυφής

Μια πρώτη αντιπαράθεση μεταξύ των τριών νέων μεσαίων οικογενειακών, που πλέον όλα διατίθενται με 1.600άρη diesel κινητήρα, μας δείχνει ότι η μάχη στην κατηγορία είναι πιο αμφίρροπη από ποτέ!

Πρόκειται για 3 παραδοσιακούς διεκδικητές της κορυφής στη μεσαία κατηγορία οι οποίοι άλλαξαν μέσα στο 2015. Το VW Passat μπήκε στην 8η γενιά του στις αρχές της χρονιάς, το Ford Mondeo 5ης γενιάς ήρθε στην Ελλάδα στα τέλη Φεβρουαρίου, ενώ η τριπλέτα των νέων αφίξεων ολοκληρώθηκε με το νέο Toyota Avensis. Εμείς τα φέρνουμε σε μια πρώτη αντιπαράθεση για να δούμε ποιο τα καταφέρνει καλύτερα και σε ποιους τομείς.

Οι μοντέρνες εκδοχές των σεντάν
Τα 3 νέα μεσαία σεντάν έχουν εκμοντερνιστεί σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές τους, ώστε το καθένα με τον τρόπο του να προσελκύσει τον οικογενειάρχη αγοραστή της κατηγορίας. Έτσι, το νέο Avensis έρχεται με πιο δυναμικές και παράλληλα, μοντέρνες γραμμές από κάθε άλλη φορά, σε ένα αμάξωμα τριών όγκων που έχει μακρύνει το εμπρόσθιο τμήμα του κατά 40 χλστ., τονίζοντας την παρουσία του. Ξεχωρίζουμε στο εμπρός μέρος τη νέα, δυναμική μάσκα που καταλήγει ανάποδα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, τα εμπρόσθια φωτιστικά με την πολύ μοντέρνα σχεδίαση και φώτα ημέρας LED, αλλά και πίσω, τα μεγάλα LED φωτιστικά και το χρώμιο στο καπό. ΣτοMondeo, το αμάξωμα είναι και εδώ πιο μακρύ από πριν, με χαμηλότερο ύψος και λιγότερο πλάτος, φιλοξενώντας παράλληλα μια σειρά από στοιχεία που του δίνουν μια πιο εκλεπτυσμένη και συγχρόνως περισσότερο premium εικόνα. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα μακρόστενα εμπρός φωτιστικά με λαμπτήρες LED, η χρωμιωμένη πολυγωνική μάσκα στην εμπρός άκρη του μακριού καπό, αλλά και η κλίση της πίσω κολόνας, που δημιουργεί κουπέ συνειρμούς. Τo Passat 8ης γενιάς από την πλευρά του έχει κερδίσει και αυτό σε δυναμισμό, σε ένα αμάξωμα που φέρνει και αυτό προς τα 4θέσια κουπέ. Στον όλο δυναμισμό του σχήματος βοηθά και το εμπρόσθιο τμήμα με τους μακρόστενους LED προβολείς και τη νέα πλήρως χρωμιωμένη μάσκα, ενώ πιο επιθετικός από ποτέ είναι και ο προφυλακτήρας.

Παθητική ασφάλεια

Στόχος για το νέο Avensis είναι η προσφορά κορυφαίων επιπέδων παθητικής ασφάλειας και για αυτό το λόγο, η Toyota εκτός του πλήρους πακέτου αερόσακων, ενισχύσεων στο αμάξωμα κ.λπ., έχει προσθέσει στο στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου και το νέο πακέτο Συστημάτων Ασφαλείας Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει Σύστημα Αποφυγής Σύγκρουσης Pre-Collision με αυτόματο φρενάρισμα, Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας και Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων κ.ο.κ. 

Στο Mondeo, τα επίπεδα της παθητικής ασφάλειας είναι ιδιαίτερα αυξημένα, με τον EuroNCAP να το έχει ήδη ανταμείψει με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων για την ασφάλεια που προσφέρει. Μεταξύ των υπολοίπων συστημάτων του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν οι πρωτοποριακές πίσω ζώνες ασφαλείας με ενσωματωμένο αερόσακο. 
Στο Passat τέλος, συναντούμε και εδώ ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, που φροντίζουν για την προστασία των επιβατών. Οι δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAPέχουν χαρίσει 5 αστέρια.

Κινητήρες-Κιβώτια: Πιο γρήγορο το Passat – Χαμηλή κατανάλωση από όλους

Εδώ υπάρχει μια πραγματική μάχη, αφού για πρώτη φορά και τα 3 μεσαία μοντέλα έρχονται με diesel κινητήρες στα 1,6 λίτρα (το Avensis πριν ήταν μόνο 2λιτρο). Ξεκινώντας με το Toyota Avensis, το νέο μοτέρ 1,6 λίτρων D-4Dαποδίδει 112 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και κυρίως, 270 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και με βάση τα εργοστασιακά νούμερα, κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ. και έχει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Από την άλλη πλευρά, το Ford Mondeo διατίθεται με τον 1,6 TDCi πετρελαιοκινητήρα της εταιρείας, που έχει 3 παραπάνω ίππους σε σχέση με το Avensis (115 συνολικά) και την ίδια ροπή. Το κιβώτιο είναι και εδώ 6τάχυτο μηχανικό, με το 0-100 χλμ./ώρα να είναι αργότερο του Avensis στα 12,1 δλ. και υψηλότερη τελική (192 χλμ./ώρα).
Το Passat έχει τον ισχυρότερο 1.600άρη από τους τρεις (120 PS) και παράλληλα είναι και το πιο ελαφρύ, κάτι που το εξαργυρώνει και με βάση τις εργοστασιακές του επιδόσεις (γρηγορότερο 0-100 χλμ./ώρα – υψηλότερη τελική). Αντίστοιχα στο πεδίο της οικονομίας, το μεσαίο VW έχει το χαμηλότερο εργοστασιακό νούμερο κατανάλωσης (4,0 λτ./100 χλμ.), αλλά και τις πιο χαμηλές εκπομπές CO2 με 105 γρ./χλμ. Πολύ κοντά πάντως είναι και το Avensis και το Mondeo, που «καίνε» 4,1 και 4,2 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα, σύμφωνα πάντα με τον εργοστασιακό μέσο κύκλο

Εσωτερικό

Tο εσωτερικό του Avensis άλλαξε και απέκτησε μια πιο σύγχρονη εικόνα, που πάντως δεν ξεφεύγει από τις γενικότερες «σοβαρές» γραμμές του θαλάμου. Στο κέντρο της κονσόλας ξεχωρίζει η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ νέα σχεδίαση έχει το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων, με οθόνη πληροφόρησης 4,2 ιντσών. Ποιοτικά έχει βελτιωθεί σε όλα τα υλικά που ντύνουν την καμπίνα, με περισσότερο αφρώδες πλαστικό να συναντούμε στο ταμπλό και τις πόρτες, αλλά και ενισχυμένα πλαστικά να βελτιώνουν την ηχομόνωση του σαλονιού.

Στη νέα γενιά του Mondeo από την άλλη, το εσωτερικό είναι ριζικά ανανεωμένο σε σχέση με πριν. Σχεδιαστικά, στην καμπίνα κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (προαιρετικά). Στο ποιοτικό πεδίο, το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό χρησιμοποιεί μαλακό, αφρώδες στην αφή υλικό, που δίνει μια απτή γεύση από premium εσωτερικά, ενώ αρκετά καλή είναι και η συναρμογή όλων των πλαστικών.
Στο θάλαμο των επιβατών του Passat, η VW επέλεξε να προσδώσει λιτές και καθαρές γραμμές, που τονίζουν την εργονομία και λειτουργικότητα της καμπίνας. Περισσότερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν στοιχεία όπως η οριζόντια γραμμή στο μέσο του ταμπλό, που ενσωματώνει και τους πεπλατυσμένους αεραγωγούς, ενώ στο μέσο της κονσόλας έρχεται και εδώ μια οθόνη αφής 6,5 ιντσών για το χειρισμό του συστήματος infotainment. Ποιοτικά, τα επίπεδα είναι υψηλά, με άφθονο αφρώδες πλαστικό σε ταμπλό και εσωτερικό θυρών.
Πηγή: Αutotriti
allaboutcar